درب شیشه ای چیست؟

درب شیشه ای نوعی درب هست برای ورود به یک اتاق یا سالن به صورت کلی یک فضای داخلی که از شیشه ساخته شده است. در دنیای امروز درب های شیشه ای جایگزین درب های ساده با بدنه چوبی وفلزی شده اند، در گذشته بیشتر از درب هایی استفاده میشد که متریال اصلی آنها ،آهن و چوب بود و بیشتر نقش حفاظتی داشتند. این جایگزینی معمولا در مناطقی که نور خورشید به راحتی وارد میشود  به منظور ایجاد احساس فضای بزرگتر و روشن تر از طریق استفاده از شیشه ها طراحی می شوند این امر باعث می شود نور بیشتری وارد فضا شود و افزایش روشنایی و کاهش هزینه های مصرفی برق شود. درب شیشه ای از جنس شیشه سکوریت و یا  لمینت است، این شیشه ها مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارند از همین رو ایمنی را به طور کامل رعایت می کنند. درب های شیشه ای سکوریت طول عمر بالایی دارند به همین دلیل قابل استفاده در هر مکانی می باشند این در حالیست که درب های چوبی و فلزی دارای محدودیت هستند درب های چوبی و فلزی در مکانهای مرطوب همچون سرویس بهداشتی و حمام بعد از مدتی دچار پوسیدگی و زنگ زدگی خواهند شد در صورتی که درب شیشه ای نه زنگ می زند و پوسیده نمی شوند به همین دلیل بیشتر در چنین اماکنی توصیه می شود.

درب شیشه ای

انواع درب شیشه ای

درب شیشه ای  یک نوعی از درب های محبوب برای استفاده در داخل خانه ها و محل کار ها هستند، که دارای انواع متفاوتی هستند و همان طور که از نام آنها مشخص است از شیشه ساخته شده اند و به دلیل شفافیت و طراحی های  متنوع محبوبیت بالایی دارند به صورت کلی درب های شیشه ای دارای تنوع بالایی هستند و از جنس های متنوعی تولید و ساخته می شوند مثلا جنس شیشه شفاف، شیشه ضد حریق، شیشه رنگی، شیشه مات ویا درب های شیشه ای تک لولایی، درب های فرانسوی ، و غیره که با توجه به نیاز و سلیقه ی مشتری انتخاب می شوند هر نوعی از این درب ها می تواند برای محافظت، جلوگیری از صدمات، جذابیت  بیشتر محیط و یا حتی صرفه جویی در فضای داخلی استفاده شود به طور مثال به صورت مختصر بخشی از درب های شیشه ای شامل موارد زیر میباشد که هرکدام به صورت مفصل جای توضیح دارند :

  • درب شیشه ای ریلی
  • درب شیشه ای لولایی
  • درب شیشه ای اتوماتیک
  • درب شیشه ای اسپایدری

شرکت تهران لاکوبل در این زمینه فعال میباشد و درب های شیشه ای که در بالا ذکر شده است را تهیه و تولید میکنند.

خرید درب شیشه ای

درب شیشه ای ریلی

درب شیشه ای ریلی یک نوعی  از درب های شیشه ای است که معمولا برای جلوگیری از ورود هوا و آب به داخل ساختمان و همچنین به منظور زیبایی و شکوه بیشتر ساختمان استفاده می‌شود درب های شیشه ای ریلی بر روی ریل قرار دارند این درب شیشه‌ای به دلیل داشتن ریل، با قابلیت حرکت از چپ به راست و برعکس، باعث می‌شود تا ورود و خروج از این درب به راحتی صورت پذیرد که بیشتر در مکانهایی که فضای کمتری دارند نصب  می شوند چرا   که درب ریلی فضایی را اشغال نمی کند بنابراین می توان از آن  به عنوان درب شیشه ای مغازه، فروشگاه ها، درب شیشه ای راه پله و سرویس، رستوران ها و غیره استفاده کرد. درب های شیشه ای ریلی  به دو صورت دستی و اتوماتیک وجود دارند. و همچنین  به صورت دوجداره وسه جداره تولید می شود از درب هایی می باشند که فقط نیاز به یک فضا در کنار درب می باشد تا پنل شیشه ای پشت آن قرار گیرد.درب شیشه ای ریلی که به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود پرکاربرد تر میباشد و متقاضیان بیشتری دارد به خصوص در اماکن پرتردد،مثل بانک و بیمارستان و مراکز تجاری.و همچنین درب های شیشه ای که به صورت دستی می باشند یا به عبارتی کشویی هستند نیز متقاضیان خود را دارد و از نظر اقتصادی  مقرون به صرفه تر میباشند، بیشتر در مکان هایی که رفت و آمد کمتری  دارند پرکاربرد هستند مثل مغازه و فروشگاه های کوچک.

قیمت درب شیشه ای

درب شیشه ای سکوریت لولایی

درب شیشه ای سکوریت لولایی نوعی درب شیشه ای است که از شیشه سکوریت تشکیل شده است درب‌های سکوریت، درب هایی هستند که برای افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرات ناشی از شکستن یا ترکیدن شیشه استفاده می‌شونداین شیشه با ترکیدن، به قطعات کوچک تبدیل می‌شود که خطر آسیب دیدن افراد را به صورت قابل توجهی کاهش میدهد این شیشه  به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و حرارت، در نواحی که نیاز به ایمنی بیشتری دارند مانند ساختمان‌های شیشه‌ای، درب و پنجره‌ها، خودروها و حتی در برخی انواع ماشین آلات صنعتی استفاده می‌شود. در نوع عادی درب دارای دو یا سه لولا می باشد و کاملا به صورت مکانیکی باز و بسته می شود ،و به دو صورت دستی و اتوماتیک وجود دارد شیشه سکوریت لولایی اصولا از دو یا چند لایه شیشه تشکیل شده است. درب شیشه ای سکوریت لولایی دستی به صورت پروانه ای حول یک لولا باز و بسته می شود. دربهای شیشه ای لولایی به دو صورت عادی و پارتیشنی در بازار موجود هستند.و تفاوت این دو مدل در نوع یراق آلاتی هست که در آن به کار برده شده است.لازم به ذکر است که شرکت تهران لاکوبل در زمینه شیشه ی سکوریت لولایی تمامی موارد لازم ذکر شده جهت سطح ایمنی بالا به خوبی در نظر میگیرد.

قیمت روز درب شیشه ای

درب شیشه ای اتوماتیک

درب شیشه ای اتوماتیک به دربی گفته می شود که به صورت اتوماتیک و خودکار با استفاده از موتور و یا سنسورهای مختلف باز و بسته شود. درب اتوماتیک شیشه ای بدون دخالت دست و توسط نیروی الکتریکی کار می کند. درب شیشه ای اتوماتیک جزو درب های هستند که بسیار فراگیر شده اند و بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. درب شیشه ای اتوماتیک معمولا در اماکن پرتردد مورد استفاده قرار میگیرد. این درب‌ها بیشتر در محیط‌های تجاری، اداری و صنعتی مانند فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و هتل‌ها به کار می‌روند

وجود درب شیشه ای اتوماتیک برای مراکز شلوغ و پرتردد بسیار مورد نیاز میباشد به طور مثال اگر به جای درب های اتوماتیک درب های دستی بودند مشکلات بسیاری منجمله اتلاف وقت و انرژی، ایجاد آلودگی و غیره ایجاد میشد.درب شیشه ای اتوماتیک نیز دارای تنوع و انواع مختلفی می باشد.شما میتوانید برای تهیه  و یا کسب اطلاعات بیشتر درباره ی انواع درب شیشه ای اتوماتیک  به سایت شرکت تهران لاکوبل مراجعه نمایید.

درب شیشه ای سکوریت اتوماتیک

درب شیشه ای سکوریت اتوماتیک همان طور که بالاتر ذکر شد در اماکن  بسیار شلوغ و پرتردد مورد استفاده  قرار میگیرد به طور مثال ورودی هتل ها، فروشگاه ها، دفترها و ساختمان های عمومی. درب های سکوریت برقی انواع مختلفی دارد که با توجه به ابعاد ورودی ساختمان می توان از هر یک از مدلهای درب شیشه سکوریت اتوماتیک استفاده کرد. درب شیشه‌ای سکوریت اتوماتیک یک درب هوشمند است که توسط موتورها و سنسورهای فعال شده به طور اتوماتیک باز و بسته می‌شود شیشه سکوریت محافظت از افراد در برابر حوادث ناگوار مانند تصادفات را فراهم می‌کندکه در صورت شکستن، قطعات کوچک و تیز را به خود جمع نمی‌کند. ترکیب شیشه سکوریت و موتورهای اتوماتیک، امنیت بیشتری را در مقابل حوادث ناخواسته فراهم می‌کند و ظاهر زیباتری به محیط اطراف می‌بخشد. قیمت درب شیشه سکوریت اتومات نسبت به درب های سکوریت دستی بالاتر است زیرا علاوه بر متراژ شیشه ی مصرفی باید از اقلام دیگری نیز، در نصب درب برقی بهره برد و همینطور که درب سکوریت چشمی بعد از نصب نیاز به تعمیرات و نگهداری دارد. درب شیشه سکوریت  اتومات یکی از رایج ترین مدلهای درب سکوریت برقی می باشد.

درب شیشه ای اسپایدری

درب شیشه ای اسپایدری نیز یک نوع درب است که حرکت آن به صورت خطی است و درون یک ریل حرکت میکند از همین رو فضای کمی رو اشغال میکنند و همین طور می توان این درب را زیر مجموعه درب شیشه ای ریلی دانست. درب شیشه ای اسپایدری یک نوع درب شیشه ای با طراحی شبکه ای است که شامل تعدادی میله فلزی بسیار باریک است که در صورت نیاز به حمل و نقل یا جابجایی آسان به داخل یا محیط خارج، می توانند به آسانی جدا شوند. درب شیشه ای اسپایدری به دلیل ظاهر زیبا، عملکرد خوب بیشتر در برج ها، ساختمان های مدرن و رستوران های بلند قرار می گیرند. به دلیل قابلیت دسترسی آسان برای تمیز کردن، جذابیت بسیاری دارند. درب های شیشه ای اسپایدری از مدرن ترین نوع درب های شیشه ای سکوریتی است که میتوان به آن اشاره کرد.

درب های سکوریت شیشه ای اسپایدری معمولا تک لنگه هستند. امروزه استفاده از دربهای سکوریت شیشه ای اسپایدری در صنعت ساختمان بسیار فراگیر شده است یکی از این موارد، استفاده از درب های سکوریتی در حمام میباشد. شیشه ی مورد استفاده در دربهای اسپایدری 10 میل می باشد.